zondag 13 februari 2011

#3 En toen had ik drie - vier - nee toch drie volgers

En toen had ik drie volgers. Het zijn mijn 2 partners (Judith en Elja) in 23dingen voor de bibliotheek en 23dingen zelf (zit Edo achter deze blog?). Deze volger kreeg ik nadat ik mij had aangemeld via het aanmeldformulier van onze bibliotheek.
Vandaag de tekst van ding 1, 2 en 3 doorgelezen. Dat viel nog wel mee. Het blog had ik al aangemaakt en als ik het eerder gelezen had, was ik niet zoveel tijd kwijt geweest aan het zoeken naar mijn URL.
Ik had zelfs een 4e volger die ook mijn enige vriend was. Heel vreemd, want hier staat mijn naam bij, met een andere foto en mensen erbij die helemaal niet volg bij de volgers van deze persoon. Ook met hulp van Elja kwam ik er niet uit. Heel vreemd. De uiteindelijk "oplossing" is het blokkeren van deze volger/vriend. Ook mijn profielfoto was verdwenen. Die heb ik maar weer toegevoegd.

Eind 2008 heb ik het idee gehad om 23dingen te gaan doen op individuele basis. Ik ben eraan begonnen, maar voor zover ik me kan herinneren was er toen nog geen begeleiding. Ik ben wel verder gegaan met mijn zoektocht op Web 2.0, maar niet meer via 23dingen. Het gevolg is dat ik nu twee blogs heb. De keuze voor Blogger is voor mij blijkbaar de meest logische. Dit heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat ik al jaren met gmail werk. Blogger is een makkelijke optie als je wilt gaan bloggen. Op 23dingen wordt het ook nog aangeraden.
Na een speurtocht op forums en de helpfunctie in Blogger ben ik tot de conclusie gekomen dat het onmogelijk  is om een eenmaal aangemaakt blog weer te verwijderen. Wel jammer dat Blogger me niet even gewaarschuwd heeft dat ik al een blog had die bij dit e-mailadres paste.

 Ik ben benieuwd of ik dat bij andere onderwerpen van 23dingen ook tegen ga komen. Ik wacht het af. Als jullie ergens 'deha' of 'dezoha' tegenkomen als naam, dan is dat een profiel dat ik aangemaakt heb in 2008. Het betreffende "ding" heb ik daarna waarschijnlijk niet meer gebruikt.

4 opmerkingen:

  1. Inderdaad ziet ik (Edo) achter 23dingen.probiblio, net zoals alle andere bloglezers van ProBiblio. Jullie groep wordt door meerdere mensen van commentaar voorzien.
    Het kan zijn dat jouw Googleaccount van een andere foto is voorzien. Ik heb daar bij tijd en wijle ook last van. Hoe dat komt is mij ook een raadsel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is niet de foto van mijn google account. Mijn naam stond ineens bij de blogger van Elja. Het lukt ook niet om mensen met een blog te vinden. Ook mensen waarvan ik zeker weet dat ze een blog hebben zijn onvindbaar. Ik zal dus wel iets niet helemaal goed doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha die Désirée,
    Ja zeg, zo kan ik ook aan al mijn vrienden komen, gewoon jezelf toevoegen met een andere profielfoto! Ik hoop dat Edo ons -tijdens onze introductie- dit vraagteken gaat uitleggen. Ik ben zelf ook heel benieuwd wat ik van "mijzelf" vind na alle 23 dingen doorlopen te hebben. Volgens mij wordt dat een feest van zelfreflectiemomenten (goed Nederlands vocabulaire?)Hmmmmm..........heb ik dat nu echt zo aangepakt, had ik toen soms een blonde haarkleur? Zeer nieuwsgierig naar wat er allemaal komen gaat en wij gaan dat wel erg leuk vinden met elkaar -ben ik bang-!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Desiree,

    Jij heb nog een foto kunnen plaatsen. Bij mij werd er aangegeven dat de foto van mijn keus "te groot" was. Wat mijn blog betreft wordt het dan een fotoloos blog want al mijn foto's komen van het zelfde toestel.

    BeantwoordenVerwijderen