woensdag 16 februari 2011

#4 RSS

Het volgende ding is ding 4 is de RSS. Een hele mooie en praktische manier om nieuw toegevoegde items op een site te volgen. Zowel nieuws, sites als blogs. Alles kun je toevoegen, als deze mogelijkheid op de site die je wilt volgen geboden wordt.
Ik heb al een tijd geleden gekozen voor Google Reader. Makkelijk omdat ik via mijn Gmail zo kan doorklikken naar Reader. Geen nieuwe gebruikersnaam of wachtwoord. Ik ben een fan van Symbaloo. Symbaloo heeft ook een RSS pagina. Dat is een van de weinige onderdelen van Symbaloo die ik niet echt gebruik. Ik ga mijn Symbaloo RSS pagina nog eens bekijken, maar ik denk dat ik Google Reader overzichtelijker vindt. In één oogopslag zie je direct wat nieuw ongelezen is. Je kun interessante stukjes een ster geven, waardoor je ze later makkelijk kan terugvinden. De pagina ziet er niet erg flitsend uit, maar het is wel praktisch.

Op mijn zoektocht wilde ik ook nog even kijken bij Net Vibes. Hier had ik ook al veel goede verhalen gehoord. Wat blijkt tot mijn verbazing... de gebruikersnaam desireehazekamp is niet beschikbaar en ja hoor, in een ver verleden heb ik ook een Net Vibes account aangemaakt. Ik probeer een voor mij logisch wachtwoord en ik kan zo inloggen. Op het eerste gezicht vind ik Net Vibes er prettiger uitzien dan Google Reader. Ik ga er morgen nog eens verder naar kijken. Ik ben benieuwd op welke manier andere hun RSS feeds lezen en waarom je deze keuze gemaakt hebt. Als ik niet uitkijk heb ik zometeen drie manieren. Ik houd jullie op de hoogte van mijn speurtocht en mijn uiteindelijke keuze.

Wordt vervolgd...

7 opmerkingen:

  1. leuk om alle vormen van rss lezen te belichten! ik ga naast google reader ook netvibes en symbaloo maar even aanmaken en bekijken:) ben benieuwd wat je van netvibes vindt, ziet er op het eerste gezicht stylistisch namelijk wel erg mooi uit.
    groetjes diantha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik zelf Netvibes, Het is mijn levensader met de 23Dingendeelnemers. Het is overzichtelijk en makkelijk in te delen. Nadeel voor de cursus was dat het lastig was uit te leggen. Veel mensen snapten de bedoeling er niet van. Ik kan inmiddels niet zonder.
    Op de iPad zijn er ook geweldige apps om je rss, Twitter en Facebook bij te houden. Ik gebruik Flipboard en Pulse.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga wel met Netvibes aan de gang. Kijken wat ik ervan vind en ben benieuwd of Flipboard en Pulse op de iPhone werken. Ik ben niet in het bezit van een iPad, helaas. Voor Twitter gebruik ik Twitterific.
    Ik heb ook nog geprobeert een blokje te maken op mijn iPhone voor de site van 23dingen. Helaas lukt het me niet, dus als je een duidelijke handleiding hebt houd ik me aanbevolen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kijk hier eens voor wat handige tips oa. het webknipsel.
    De twee apps zijn alleen voor de iPad.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi,

    Dank je wel. Pulse is ook al beschikbaar op de iPhone. Ik kan alles uit Google Reader toevoegen. Het ziet er goed uit. Flipboard kan ik inderdaad niet vinden.
    Ik ga eens in de iPhone knipselkrant zoeken. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zag Pulse mini inderdaad in de Appstore verschijnen dit weekend.Ben benieuwd wat je er van vindt.

    BeantwoordenVerwijderen