donderdag 7 april 2011

#15 Google maps en streetview

Google Maps gebruik ik regelmatig als routeplanner. Soms ook streetview om even te kijken hoe de omgeving waar ik moet zijn er in het echt uitziet. Met het uitje vorig jaar naar Nieuwkoop kon ik via streetview laten zien hoe de omgeving eruit zag waar de mensen moesten zijn. Dan was heel handig. Ook als gadget op mijn Blogger was de locatie zo geplaatst.

Toen ik naar de vestiging in Moordrecht keek zag ik dat deze niet helemaal goed aangegeven was. Ook Streetview liet niet onze ingang zien, maar die van Fit en fun op 3a. Het bleek dat ik dit kon aanpassen. Zowel Google Maps als Streetview.

Toen ik inzoomde op onze ingang zag ik een bekende voor de gevel staan. Een medewerker van het zwembad die een sigaretje aan het roken is. Zijn gezicht ik onherkenbaar gemaakt, maar ik herkende hem direct. Dit is ook direct het nadeel van Streetview. Als je niet zelf aan de bel trekt kun je op deze manier gewoon online staan.

Voor de bibliotheek denk ik dat de toepassing te gebruiken is om op de site aan te geven waar de vestiging is en vooral leuk is door met mash-ups aan de slag te gaan. Ik heb eerder al de toepassing op de site van bibliotheek Zwolle-zuid.

4 opmerkingen:

  1. Voor de bibliotheken is dit wel een leuke gadget. Voor de vestiging Waddinxveen heb ik ook de gegevens en de foto aangepast. Gelijk maar even de openingstijden erbij. Kijk, dat is dan wel weer handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laat eens zien waar je zit in Dubai? Ben wel benieuwd naar je hotel enzo.

    Goed dat je gevonden hebt dat je verkeerde zaken ook kunt aanpassen. Was de beschrijving ook accuraat?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @23dingen Alles via mijn iPhone doen, soms met een niet zo beste Wifi verbinding heb ik toch maar gelaten.
    Dubai kent geen adressen. Wij hebben in 2 hotels geslapen. Beide hebben als adres "Behind Burjuman mall". Dan heb je het over een heleboel straten. Ook het adres waar mijn dochter woont is moeilijk te lokaliseren. Emerald Tower near Millennium Tower is lastig te vinden op google maps.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar heb je dan weer de GoogleMaps app voor. Kun je kosteloos inzoomen op de locatie waar je bent. De coördinaten opslaan en intikken in Google Maps op de computer. Maar een straatnaambordje blijft nog steeds erg handig, behalve als ze in het Arabisch zijn...Daar zal ook vast wel een app voor zijn/komen. Die je als een soort Layarapp kunt richten op een woord en live laat vertalen.

    BeantwoordenVerwijderen