vrijdag 13 mei 2011

#17 mobiel internet

Sinds september heb ik de oude iPhone van mijn dochter gekregen. Mijn simkaartje erin en op het internet thuis kon ik ermee aan de slag. Om het uit te proberen heb ik toch ook maar een internetabonnement erbij genomen. Ideaal om even te kijken hoe het met de files is voordat je op pad gaat.

Ik heb intussen al veel applicaties op mijn iPhone gezet. Veel gratis, maar ook wel een aantal betaalde app's. Een applicatie is soms een vereenvoudiging van een website, waardoor deze makkelijker te raadplegen is.
Pas geleden voor het eerst een QR code gebruikt. Je scant de code via een app en de informatie verschijnt zo op je telefoonscherm. In dit geval een busverbinding met alle informatie erbij. Toch wel erg handig. Verder gebruik ik de app van Twitter regelmatig. Zowel om de tweets te lezen als om een tweet te plaatsen als ik onderweg ben. Ik heb nu een app voor Twitter waar ik zowel mijn eigen als de bibliotheek twitter aan heb kunnen toevoegen. Dan is het lezen en plaatsen van een tweet toch makkelijker.

Helaas kan mijn iPhone niet werken met Layer. Ria heeft een beschrijving van een bibliotheekapp beschreven in haar blog die geweldig zou zijn. Het hoeft niet eens de hele wereld te bevatten in één app. Alleen de bibliotheken in Nederland zou al geweldig zijn.

4 opmerkingen:

  1. Ja hoor...........weer 1 erbij, "verslaafd" aan de smartphone en vooral de apps! Met dank aan je dochter. Maar je hebt een punt hoor, het is gewoon hartstikke handig en tegenwoordig met al die wifispots kun je zelfs zonder een abonnement het web op! Ook voor de bieb zie ik hier mogelijkheden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk al die mogelijkheden met zo'n klein apparaatje. Kan er bijna niet omheen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha ha, meestal is het andersom. mijn dochter kreeg mijn oude iPhone en is er inmiddels onafscheidelijk mee.

    De bibliotheek hoort m.i. altijd een gratis wifi-hutspot te hebben. Een goede service aan gebruikers, vrije toegang tot informatie en in veel gevallen trek je andere soorten klanten naar binnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @23 dingen ProBiblio Helemaal mee eens. Ik kan niet wachten op een wifi hotspot. Ik heb begrepen dat eraan gewerkt wordt.

    BeantwoordenVerwijderen