donderdag 24 maart 2011

#10 #13 Online kantoortoepassingen

Dit onderdeel gebruik ik al geruime tijd. Ik gebruik google docs, omdat dat makkelijk bereikbaar is via mijn gmail, maar er zijn meerdere open office mogelijkheden. Hier moet je wel eerst het een en ander voor downloaden en dat heb ik niet gedaan, dus ik heb ze niet uitgeprobeerd.


Het is ideaal om samen in een document te werken. Het is dus zeker handig in een bibliotheek met meerdere vestigingen. Bijvoorbeeld als medewerkers van verschillende vestigingen aan één project werken. Een document is heel eenvoudig te delen, waarna je er samen in kunt werken. Als er iets aan veranderd is deel je het document opnieuw, zodat de ander weet dat eraan gewerkt is. Wil je de veranderingen laten zien, dan moet je dat wel zelf aangeven door in een kleurtje te werken ofzo.

Een andere mogelijke toepassing zou bijvoorbeeld een memo met alle actuele informatie over de bibliotheek kunnen zijn. Iedere medewerker kan op deze manier direct op de hoogte zijn van alles wat belangrijk is voor het werk. Er kan bijvoorbeeld direct gedeeld worden dat een lezing vol zit. Iedereen die het document open heeft staan ziet deze informatie direct. Er treedt geen vertragende werking op die er wel is als iets via de mail gestuurd wordt.

2 opmerkingen:

  1. De veranderingen kun je ook zien via de "Revisigeschiedenis" (vind je onder de menuknop "Bestand".

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaa, geweldig. Ik was er intussen al achter gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen