maandag 7 maart 2011

#6 Flickr. Tara na een sprong in het water

Het heeft wat tijd gekost, maar nu geloof ik toch dat ik een verbinding heb tussen Flickr en mijn blog. Ik hoop dat het op de lange termijn nut heeft, want het heeft me vreselijk veel tijd gekost om dit voor elkaar te krijgen. Eerst moest mijn Flickr account helemaal openbaar zijn. Dat is iets wat ik niet zo snel doe, maar daarna deed hij het nog niet. Aangezien ik niet zeker wist of het aan mijn eigen foto lag heb ik het met een foto van Flickr geprobeerd. Hier kreeg ik de vraag of ik mijn Blogger blog toestemming wilde geven om foto's van Flick toe te staan en ja hoor. Eindelijk wil hij mijn foto aan mijn blog toevoegen. Ik heb geen idee of ik zo nog iets met mijn foto kan doen. Ik bedoel ermee schuiven in mijn blog.


Flickr post het bericht en de foto direct, helaas. Nu ben ik in mijn blog weer naar bewerken gegaan om het blog af te schrijven. Ik ben nog niet blij met hoe het gegaan is, maar ben allang blij dat het gelukt is. Nu Flickr verder onderzoeken. Ik heb net foto's van de bibliotheek gemaakt en ga ze vanavond op Flickr zetten. Ik ben benieuwd.

6 opmerkingen:

  1. Ik vond het inderdaad ook erg lastig om een foto van Flickr op mijn blog te krijgen. Uiteindelijk is het mij gelukt via de "blog it" knop en ook dat ging inderdaad niet erg soepel. Daarna een foto rechtstreeks van mijn computer geupload en dat ging wel een stuk makkelijker en dan kun je wel de positie en grootte van de foto bepalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dacht ik dat ik het al aardig onder de knie krijg, zie ik bij anderen weer hele leuke dingen. Een diavoorstelling? Tekst naast een foto?
    Leuke opmaak van de blog?
    Hmm.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk is je blog geworden !!!

    De diavoorstelling, geweldig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukt om volger te worden, zelfs met foto!!! pfff. Steeds een stapje verder. Ik was eerst me zelf aan het volgen, maar dat was niet zo spannend ;-)
    Wat ziet jouw blog er mooi uit!! Toekomstmuziek voor mij???

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het onderling uitwisselen van gegevens tussen blogs, Facebook, Flickr etc... is één van de belangrijkste voordelen van web 2.0. Eenmaal uitgevonden en ingesteld kan het je veel voordelen opleveren.
    Als je naar je accountinstelling gaat van Flickr, dan kun je bij je gekoppelde blogs een lay-out template kiezen. Daarmee geef je aan hoe je foto in het blogbericht geplaatst worden. Wil je daar per bericht van afwijken dan moet je het bericht nabewerken in Blogger.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In Blogger kon ik wel iets met de foto schuiven. De lay-out template in mijn accountinstelling kan ik helaas niet vinden. Dat is toch het probleem met Flickr. Alles kost me zoveel tijd om uit te zoeken dat ik het echt alleen nog maar doe omdat het een onderdeel is van 23dingen. 3 jaar geleden ben ik om dezelfde reden afgehaakt. De opbouw van de site vind ik vreselijk, maar ik geef nog niet op.

    BeantwoordenVerwijderen