zondag 6 maart 2011

#4 #5 RSS de definitieve keuze

De keuze is gemaakt. Om alle blogs te volgen gebruik ik Netvibes. Alle blogs overzichtelijk op één pagina. Blogs zijn makkelijk toe te voegen. Ik kan ermee schuiven, zodat ik keurig een rijtje heb van blogs waar ik de begeleider ben (een rijtje 23 dingen en een rijtje 10dingen) en nog twee rijen voor begeleiders Judith en Elja, want ik vind het wel erg leuk om iedereen te volgen. Het wordt wel heel veel om ook bij iedereen te reageren, dus dat laat ik grotendeels aan Judith en Elja en Probiblio over. Ik weet niet meer wie het blogde, maar keuzes maken in verband met een dag die maar 24 uur heeft is wel heel belangrijk de komende maanden.

Ik heb dus een pagina voor 23/10 dingen gemaakt in Netvibes. Daarnaast een pagina voor andere blogs die ik wil volgen en een pagina voor overige feeds.

Bij Symbaloo ben ik er ook uit. Het blijkt dat ik aan de URL van een blog nog /rss.xml moet toevoegen. Dan kan ik het blokje toevoegen. Wel jammer dat ik dat via de helpdesk moest horen. Een relatieve beginner weet dat tenslotte niet. Per blad kan ik helaas maar 8 rss feeds toevoegen. Dat is normaal ruim voldoende, maar voor 23/10 dingen dus niet.

Via mijn iPhone moet ik nog kijken wat ik het handigste vindt. Pulse (om rss te volgen is prettig, maar die werkt met Reader, dat betekent dat ik iedereen die ik wil toevoegen aan Pulse eerst in Reader moet zetten. Verder kan ik in Pulse wel lezen, maar niet reageren...

Er zijn nog meer app's, maar bijna allemaal betaald. Ik blijf nog even verder zoeken.

3 opmerkingen:

  1. ik heb gekozen voor igoogle (zojuist uitgevonden hoe ik rss kan toevoegen) dus dan kunnen we die vergelijken;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het jammer dat Netvibes nog steeds geen App heeft. Ze hebben wel een mobiele site, maar die vind ik bij grote hoeveelheden rssfeeds/tabs niet echt prettig werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal met je eens. Ik heb nog me er nog niet echt verder in verdiept. Als ik iets vind laat ik het je weten. Als jij iets vindt houd ik me aanbevolen.
    Ik begrijp niet hoe het kan, maar alle feeds zijn ook toegevoegd in mijn reader zonder dat ik dat gedaan heb?
    igoogle ga ik niet gebruiken ook al lijkt het heel erg op netvibes, omdat ik daar de naam van een blog niet kan veranderen. Dan moet ik iedere keer gokken wie wie is. Dat vind ik in dit verband niet zo handig.

    BeantwoordenVerwijderen