zondag 13 maart 2011

#7 meer met Flickr

Foto's uploaden, in sets verdelen, beschikbaar stellen voor familie, vrienden of openbaar. Dat alles heb ik door. Ik heb nog niet voor elkaar gekregen dat niet alle foto's die nu op Flickr staan ook in de diashow te zien zijn. Ook met andere leuke toepassingen van Flickr kan ik niet goed omgaan. Misschien dat de opmaak van de site niet zo goed aanslaat bij mij.

Nu Mashups en API's. Ik had er nog nooit van gehoord. Het idee is leuk en ik moest hierbij denken aan een gadget van de bibliotheek Zwolle Zuid. Er was een kaartje waar de bibliotheken in de omgeving op aangegeven waren was ook aangegeven of een vestiging op dat moment open was of anders wanneer hij weer open zou gaan. Dit is een leuke toevoeging en maakt in één oogopslag duidelijk wanneer iemand bij een vestiging terecht kan. Heel klantvriendelijk.

4 opmerkingen:

  1. Met de slideshow uploaden incl.de nieuwe foto's zichtbaar krijgen in de slideshow heb ik heel wat (zucht zucht) tijd ingestopt. Uiteindelijk komt het goed, maar wist ik eigenlijk niet meer precies wat ik gedaan had! Hoezo nog lang niet uitgeleerd!! Lees ik bij jou ook weer de termen mashup's en API's. Hoort dit thuis in Artis of zo? Heb mij zojuist georiënteerd op de nieuwe Dingen en ga nog even aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes, er zit vreselijk veel tijd in en ik heb er eigenlijk niets mee bereikt. Morgen aan Judith vragen hoe ze zulke mooie appeltjes gemaakt heeft. Zo'n puzzel is simpel, dat wordt door de site gedaan, maar als ik iets gemaakt heb krijg ik het vervolgens niet op mijn blog. Waarschijnlijk is wat ik gemaakt, een Flickr Badge, te moeilijk voor een blog en moet je echt een eigen site hebben. Ik krijg het ook niet toegevoegd aan mijn netvibes of igoogle.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt erg leuk die gadget van de bibliotheek Zwolle Zuid, ga gelijk kijken!! Mijn appeltjes-experiment was niet zo heel moeilijk hoor, gewoon allerlei effecten uitproberen en er vervolgens een collage van maken (erg leuk om te doen). Heb die collage gewoon als afbeelding opgeslagen en upgeload naar mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is absoluut een hele leuke toepassing. Doordat steeds meer sites heel open zijn in het uitwisselen en ter beschikking stellen van data, zul je zien da er steeds meer mash-ups verschijnen. Mash-ups zullen een belangrijk deel van het internet gaan vormen. En vaak heb je dat niet eens in de gaten. Door datastromen te combineren kun je onvermoede dwarsverbanden duidelijk maken en ontstaat er een waardevol nieuw product. Een mooi voorbeeld vind ik de 1Pad/iPhone-app Discovr.

    BeantwoordenVerwijderen