woensdag 9 maart 2011

#6 Diavoorstelling

Gisteren foto's gemaakt van de bibliotheek en geüpload naar Flickr. Dat gaat heel soepel. Mijn doel is om een diavoorstelling op mijn blog te krijgen. De foto's op openbaar gezet en vervolgens via Blogger de foto's van Flickr in de diavoostelling gezet en jawel hoor, alle foto's verschijnen keurig in mijn blog. Ook de "gekke" foto van Tara onze hond. Aangezien ik het wat weinig foto's vond heb ik er nog een paar op Flickr erbij gezet. Vandaag open in mijn blog en zie dat alle foto's nu ook in mijn diapresentatie staan.
Als ik meer foto's op Flickr ga zetten moet ik ze waarschijnlijk in een map of iets dergelijks zetten als ik ze niet in mijn blog wil laten verschijnen. Dat ga ik nog proberen. Elja stuurde mij een berichtje met een link naar haar foto's. Er is in Flickr een heuse inbox waarmee je berichten kunt versturen en beantwoorden. Ook kun je "vriendjes" worden net als op andere sociale netwerken. Ik had de inbox nog niet eerder gezien en kwam er nu achter dat mijn dochter, net zoals Elja een vriendschapsverzoek had gedaan. Hierin kan ik aangeven of iemand familie of vriend is. Dit is weer belangrijk voor straks als ik foto's alleen beschikbaar stel voor familie of vrienden.
Al met al begint het wat te worden.

10 opmerkingen:

  1. Leuk zeg, je diapresentatie. Ik zie wel dat ik nog een lange weg te gaan heb. Voorlopig sta ik nog als een ei op je dashboard en weet ik niet hoe ik dat kan vervangen door mijn foto. Nou ja, eerst maar eens met rss aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf Désirée die presentatie. Leuk dat je toch een beetje enthousiast wordt van Flickr. Je eerste reactie was wat aarzelend. En wij gaan een berg vrienden krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kunt je foto's indelen in sets. Daarvan kan je een diashow van maken. Daarmee bepaal je wat wel en niet getoond kan worden. En dat lukt natuurlijk alleen met foto's die openbaar zijn, want een verborgen foto kan je niet openbaar tonen. Lijkt me zeer onwenselijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dit onderdeel van Flickr is me duidelijk en het was leuk om het in een diavoorstelling in mijn blog terug te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. pff ik ben blij te lezen dat het toch niet bij iedereen van een leie dakkie gaat. Ook bij mij zitten er heel wat uurtjes in en denk ik het eindelijk te snappen dan lukt het op het werk toch weer niet. Dus nog veel oefenen.

    je diavoorstelling is nog niet die van de set, zie ik. Daar ben ik inmidels achter. De url van jou set nieuwkoop http://www.flickr.com/photos/desireehazekamp/sets/72157626183895037/
    daarvoor moet je kiezen voor gebruiker en van de url daarvan moet je het eerste stuk afhalen zodat je dit overhoud desireehazekamp/sets/72157626183895037

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Dine,
    Ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Ik ben even gaan kijken en zie er inderdaad andere foto's dan van mijn fotostream. Dat komt omdat ik het zoekwoord "nieuwkoop" i.p.v. gebruiker "desireehazekamp" gebruikt heb. Ik heb dat nu weer veranderd.
    Ik heb echter geen url gebruikt. Heb jij die diaserie van jouw hond wel met een url gedaan?
    In het begin stonden ook mijn bibliotheek foto's in de diaserie. Ik heb nu de sets opnieuw aangemaakt. Van de bibliotheek foto's heb ik een badge gemaakt en nu staan ze apart. Geen idee hoe ik dat precies voor elkaar heb gekregen. Het blijft uitproberen.
    Ik heb echter geen url gebruikt. Heb jij die diaserie van jouw hond wel met een url gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Desiree,
    Als ik alleen mijn gebruikersnaam invoeg bij de diavoorstelling dan staan daar al mijn foto's in en ik wil alleen de set van Jana vandaar dat ik vanuit de url van die set ben gaan zoeken om echt aleen de set in de de diavoorstelling te hebben.

    Komt het omdat jij de andere in een badge heb dat die niet worden worden getoond in de diavoorstelling? Want wat heb je anders gedaan om echt alleen je set te krijgen van Nieuwkoop?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Dine,
    Nu begrijp ik wat je bedoelt. Het lukte mij iid ook niet om alleen een set in mijn diavoorstelling te krijgen. Ik heb alles uit de sets gehaald, nieuwe sets gemaakt, daarna de badge gemaakt en toen deed hij het.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hallo desiree, De badge. ik las de link in de reactie bij Gillian. En de badge is gelukt en geplaatst maar hoe kom ik er nu zonder de link te gebruiken (want die ga ik natuurlijk niet onthouden) via de flickr site naar het maken van een badge? En kan ik mijn gemaakte badge nog terugvinden in flickr?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Dine, dat is dus het probleem voor mij bij de Flickr site. Je kunt niets vinden. Ik doe het heel simpel via google. Ik zoek op 'flickr' en 'badges' en dan kom je op het stukje va n de flickr site waar je badges kunt maken

    BeantwoordenVerwijderen