maandag 14 maart 2011

# 6, 7, 8 Een vingeroefening

Na al het oefenen dacht ik deze oefening ook eens te doen. Ik zag hem al eerder op facebook en bij een andere blog. Zelfs ik vond  het leuk om te doen...


Mijn eerste album

1 Go to wikipedia and hit random. The first random wikipedia article you get is the name of your band.
2 Go to quotationspage.com and hit random. The last four or five words of the very last quote of the page is the title of your first album.
3 Go to flickr and click on “explore the last seven days”. Third picture, no matter what it is..., will be your album cover.
4 Use photoshop or similar (picnik.com is a free online photo editor) to put it all together.
5 Post it with this text in the "caption" and TAG the friends you want to.

4 opmerkingen:

  1. Ik vind 'm wel erg mooi. Ben zelf weer bezig geweest met Flickr en Findr en nog allerlei andere fotobewerkingssites (woord voor een galgje?). Helemaal leuk en ik ben heel erg aan het nadenken hoe wij deze toepassingen van het web kunnen inzetten voor onze bibliotheek. Tegelijkertijd zullen wij dan ook de back office uren moeten uploaden voor een aantal medewerkers. Want zoals ook blijkt uit jouw post het gaat niet zomaar! Alhoewel er is een gezegde: oefening baart kunst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We kunnen het gebruiken voor het maken van posters bijvoorbeeld. We kunnen nu in kleur A3 printen. De posters en flyers worden dan minder gewoon en waarschijnlijk gevarieerder. Er zijn legio mogelijkheden om ze aantrekkelijk te maken. Deze kunnen we ook op de site gebruiken en voor de blog op de site en en en.
    Uploaden van de uren, leuk :). Ik denk dat we er allemaal steeds handiger in zullen worden, waardoor niet niet heel veel tijd hoeft te kosten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hij is leuk geworden!!
    en inderdaad, met dit soort programma's kun je heel makkelijk zelf leuke posters maken voor je activiteiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou dat valt niet tegen. At random inspiratie. Leuk idee.

    BeantwoordenVerwijderen