dinsdag 17 februari 2015

Naar Swellendam

8-2-2015

We verlaten Kaapstad. David brengt ons in zijn jeep naar het vliegveld waar we onze huurauto ophalen. Op naar Swellendam.
Nu valt mij de uitgestrektheid van het landschap op. Waar je ook kijkt, het is betrekkelijk vlak, groen en bruin. Ik voel me een soort verloren in deze onmetelijke ruimte.
Ons guesthouse blijkt buiten de kern te liggen. Er moet flink geklommen worden. Als de auto tot stilstand komt op het onverharde toegangspad en even iets naar achteren gereden wordt is het mis, We komen niet omhoog. Gelukkig biedt onze nieuwe gastheer snel hulp. Met zijn vierwieldrive heeft hij de auto snel weer op het juiste pad.
De ligging van het guesthouse is geweldig, onze gastheer en gastvrouw erg aardig. We worden getrakteerd op koffie en zelfgemaakte harde koek (biscuit). Deze moeten gedoopt worden in de koffie. Het is verbazend lekker. Jan krijgt het recept.
We wagen het erop om in het donker terug te rijden en gaan in Swellendam Zuid-Afrikaans eten. Bobotie (meneer Honig, uw Bobotie lijkt er niet op), Springbok en lamsragout. Heerlijk. Als we terug zijn is het donker en zien we een hele mooie sterrenhemel. Vervolgens genieten we van de snel opkomende maan. Tom, de Jack Russel, heeft zich op mijn schoot genesteld en zo zit ik nog een tijd op het terras te genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten